Popularne

środa, 18 kwietnia 2012

Serduszka shabby chic cd. czyli decoupage w stylu prowansalskim

O podróży do Prowansji było, o motywach koguta i lawendy też, o shabby chic serduszkach również, a dzisiaj zamierzam wyczarować wieszak w stylu prowansalskim wykorzystując serduszka shabby chic, które zrobiłam wcześniej.

Do ów serduszek odnowiłam tą samą techniką stary, wysłużony wieszak, po czym ozdobiłam go serduszkami.

Wieszak:
  • Przeszlifowałam papierem ściernym
  • Pomalowałam primerem i przeszlifowałam papierem ściernym
  • Pomalowałam farbą akrylową w kolorze lawendy
  • Poprzecierałam kanty świeczką
  • Pomalowałam na biało farbą akrylową
  • Całość przeszlifowałam papierem ściernym odkrywając spodnią lawendową farbę
  • I dokleiłam serduszka shabby chic wykonane tą sama metodą
Copyright 2012 © By shabbychic-decoupage.blogspot.com

A teraz będzie o decoupage w stylu prowansalskim, czyli lawenda w roli głównej jako motyw ozdobny.
  • Wycięłam motywy z papieru
  • Zanurzyłam w wodzie, aby papier stracił na grubości
  • Osuszyłam ręcznikiem papierowym motywy
  • Pomalowałam wieszak klejem do decoupage
  • Pomalowałam motywy klejem do decpouage (ich spodnią część)
  • Nakleiłam motywy na wieszaczek
  • Całość pomalowałam jeszcze raz klejem (zarówno motywy jak i całą powierzchnię wieszaczka)
  • Copyright 2012 © By shabbychic-decoupage.blogspot.com
  • I polakierowałam lakierem matowym
Copyright 2012 © By shabbychic-decoupage.blogspot.com
Ach, zanim pomalowałam wieszak lakierem, to zrobiłam na nim „efekt kornika” czyli imitację spróchniałego czy raczej nadjedzonego przez korniki drewna.

Potrzebny jest do tego pędzel do tapowania lub szczoteczka do zębów, ja używam zakupionej do tego celu szczoteczki do zębów. Ciemną farbę lekko rozwadniamy, maczamy pędzel bądź szczoteczkę i przeciągając kciukiem po szczecinie spryskujemy farbą powierzchnię. Dobrze jest zrobić próbę na zwykłej czystej kartce jaki efekt otrzymamy, aby kropeczki nie wyszły zbyt duże lub kleks albo zbyt małe.

A na koniec zamierzam zrobić kokardki z tasiemki w kolorze lawendy i przymocować do serduszek za pomocą widniejących w nich dziurek, tylko muszę się wybrać do pasmanterii.

Oto wieszaczek w całej okazałości z dodatkami:

Copyright 2012 © By shabbychic-decoupage.blogspot.com
 
Copyright 2012 © By shabbychic-decoupage.blogspot.com
 
Copyright 2012 © By shabbychic-decoupage.blogspot.com
Copyright 2012 © By shabbychic-decoupage.blogspot.com
 

5 komentarzy:

  1. Przepiękny wieszak!! będę tu zaglądać na pewno. Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie rustykalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Na pewno zajrzę na bloga, nie raz, nie dwa. Wzajemnie przesyłam ciepłe pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. wieszaczek bardzo ładny choć nie mniej urzekła mnie ściereczka i woreczki z motywem lawendy .Czy to też twoje dzieło?Pozdrawiam i zapraszam do mnie http://lawendowykufer.blogspot.com/ .

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję. Ściereczka i woreczki, niestety nie moje. Przymierzam się do szycia ... wielkimi krokami. Kto wie co z tego wyjdzie??? Może być ciekawie.
    Pozdrawiam, bloga już kiedyś widziałam i będę zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  5. cudny wieszaczek zapraszam w moje skromne progi http://hogata-filcowe-cudenka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń